2 Haziran 2015 Salı

Istifçilik Nedir?

      Bir koleksiyonerin ya da toplayıcının ulaşabileceği en karanlık ve  korkutucu seviyelerden biridir.Benim fikrime göre koleksiyon yapmanın bir saplantı ve hastalık boyutuna gelmiş olma durumudur.Bu tip insanlar ellerine geçen hiç bir şeyi atamaz veya veremezler.Bunun en büyük sebebi de ellerindeki o gereksiz nesnenin bir gün işe yarayacağı ya da değer kazanacağı fikrine kapılmış olmasıdır.Böyle bireylerin evlerini görmek istemezsiniz.Oldukça karman çorman bir halde oturulacak bir yer bile bulunamayacak durumdadır.
          Şöyle söyliyeyim, ben de ufak çapta bir koleksiyoner olarak istifçiliğe meyilli biri olduğumu farkettim.Bazı gereksiz şeyleri atmak konusunda oldukça zorlanıyorum (boş parfüm şişeleri ıvırzıvır kutuları vs).Ama bazen kendime gelmem gerektiğini söylüyorum ve mantıklı düşünerek elimden bazı objeleri çıkarmaya çalışıyorum.Önceden dediğim gibi koleksiyonerlik bir kaç gruba yönelmekle kontrol altında tutulmalıdır.

Burada da istifçiliğin Vikipedi'deki tanımını paylaştım sizlerle:

İstifçilik sendromu
İstifçilik sendromu 2 şekilde değerlendirilmektedir
bir tanesi ileri derece psikolojik davranış bozukluğu olarak her şeyi birikterme hastalığı olan Dispozofobi olarak tanımlanılmaktadır.
bunun yanı sıra psikolojik bir davranış bozukluğu olmayan çeşitli, ürünlerin seri bir şekilde koleksiyon yapmak gibi sayılabilen
bir bakıma ticari koleksiyonluk değeri olmamasına rağmen zamanla oluşan bir koleksiyon piyasası oluşabileceği için biriktirme düşüncesiyle ortaya çıkan koleksiyon oluşturma durumudur. tabi bu beklenti kişinin beklentisinin ne düzeyde olduğu ile ilgilidir.
(Vikipedi'den Alıntıdır)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder