8 Haziran 2015 Pazartesi

VW 1303 Big

        Vosvoslar hakkında genel bilgiler verdim ve Vikipedi bilgilerini paylaştım biliyorum ama bugün bu yazıyı benim hastası olduğum VW 1303 Big modeli için çok ayrıntılı bir şekilde yazmak istiyorum.Biraz daha araştırma fırsatı bularak bir 1303 Big alırken neler dikkat edilmeli,eğer restorasyon işleminden geçirilecekse hangi parçaları nerde temin ettirip İstanbul'da hangi ustalara götürebiliriz bahsedicem.Bunu yazmamın en büyük amacı bu konuda kapsamlı bilgi edinmeme bahane olsun ve eğer bu bilgiler ışığında istediğim sonuçlara ulaşabilirsem birtane Big sahibi olmak için araştırmalarıma başlayacağım:)



         VW 1303 Big aslında 1303 S modelinin donanım olarak farklı bir versiyonudur.Aslında çoğu 1303 sahibi araçlarının 1303 Big olduğunu zannederler.Bu araçların orjinalleri metalik mavi,metalik yeşil ve metalik bej olarak bulunmaktadır.1303 S, 1303 LS ve 1303 Big modelleri 1600 cc motor hacmine sahiptir.Diğer S modellerinden farklı olarak daha kalın direksiyon,ortası kumaş yanları deri koltuklar,eteklerde "1303/Big" çıkartması,tüylü taban kaplaması,ahşap vites topuzu gibi birkaç ek özellik bulunmaktadır.

Benim en sevdiğim rengi metalik mavi olandır.Özellikle bu jantlar ile mükemmmel bir uyum içerisinde bulunmaktadırlar.


Bu arabalar hakkında en çok üzüldüğüm nokta ise bu araçların klasik olduğunun unutulup gündelik olarak kullanmak için LPG uygulaması yapılıp orjinalliğinin bozulmasıdır.Ayrıca çok fazla görebiliceğiniz araçların sonradan "cabrio" yapma işlemlerine maruz kalmasıdır.

Motor
4 silindir
Motor hacmi
1584cc 8V
Eksantrik
Blokta tek eksantrikli
Besleme
Karbüratör
Maksimum Güç
50 HP / 4000 d/d
Maksimum Tork
105 Nm / 2800 d/d
Maksimum Hız
130 km/h
Hızlanma 0-100km/s
20,50 sn
Ağırlık
895 kg
Aktarma
Arkadan
Frenler ( ön / arka )
Disk / Kampana
Şanzıman
Manuel
1. Vites
3,78
2. Vites
2,06
3. Vites
1,26
4. Vites
0,93
5. Vites
   -
6. Vites
   -
Lastikler
155/sr/13
Gövde Tipi
Hatchback

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder