9 Haziran 2015 Salı

Klasik Arabalar (VW Golf Mk1-Mk2)

     
     Golf Mk2 hakkında söyliyebileceğim pek bir şey yok ama Golf Mk1 Cabriolette direksiyonuna oturmuş birisi olarak şunu söyleyebilirimki bu klasmanda sürdüğüm en keyifli ve seri araçlardan biridir kendisi.Türkiye'de düzgün ve orjinal birtane bulmak imkansıza eşdeğer ancak benim kullandığım bir arkadaşıma aitti.Yurttışından getirip burada restore ettirmişlerdi aracı.Mükemmel olmasa da oldukça iyi durumdaydı.


Golf I (1974-1983)

Volkswagen Golf'ün ilk nesli olan Golf I 1974 yılında üretilmeye başlandı. ABD ve Kanada'da 1975'ten 1984 yılına kadar Volkswagen Rabbit ve Latin Amerika'da Volkswagen Caribe isimleriyle pazara sunuldu.

Volkswagen Golf Mk1

Mayıs 1974’te Volkswagen, modern önden çekiş sürüşü sunan birinci nesil Golf’ü kaplumbağa modelinin halefi olarak tanıttı.
Selefi ve atası kaplumağa gibi, Golf Mk1 kalıcı ve nüfuslu olacağını kanıtladı. 1974’ten beri gerçekleştirilen kesintisiz üretimiyle, Golf geniş çapta başarı yakalayan, önden çekişli kompakt (hatchback) modellerinden ilki olmayı başardı. ABD’de, Morris Mini, Honda N360 ve Fiat 128 sınırlı bir başarı elde ederken, Rabbit adıyla anılan Golf, Honda Civic ile birlikte, tıpkı kaplumbağanın 1960’larda Falcon ve Corvair, 1970’lerde yarı kompakt Vega ve Pinto’ya ilham kaynağı olduğu gibi, 1980’ler boyunca, Avrupa’da türemiş olan önden çekiş sürüşü sunan, Dodge Omni, Plymouth Horizon, Ford Escort ve Chevrolet Cavalier gibi Amerikan kompakt araçlarının üretilmesinin ateşleyicisi olmuştur.
Kaplumbağa’nın tacını Golf’e devretmek Volkswagen’in varlığını devam ettirebilmek için hayati bir hedefti. 1970’lerin başlarında, şirket ciddi finansal krize girdi ve kaplumbağa satışları keskin bir düşüşe geçti. Su soğutmalı, önden motorlu ve arkadan itişli küçük otomobiller, kullanıcıları için fazlasıyla cazip hale gelmeye başlamıştı.
Çözüm, dört alman otomobil üreticisinin (AudiDKW, Horch ve Wanderer) birleşerek kurduğu Auto Union şirketinden geldi. Ürettikleri, gelişmiş teknoloji kullanılan, önden çekişli orta sınıf Audi sedan ile az sayıda kullanıcının ilgisini çekmişlerdi. Volkswagen 1964’te Ingolstadt’ta bulunan şirketi Daimler-Benz’den satın aldı. Audi’nin su soğutmalı motor ve önden çekişli sürüş uzmanları Volkswagen’in yeni nesli için vazgeçilmez olacaklardı.
Önden çekiş sistemi, düşük ağırlıklı küçük araçlarda, daha yüksek performans ve daha geniş iç mekân imkânı sağlıyordu. Golf’te kullanılan Audi teknolojisi, Ferdinand Porsche’nin kaplumbağa modelinin üzerine inşa ettiği arkadan itişli otomobillere karşı, mühendislik konusunda avantajı tekrar Volkswagen’e kazandıracaktı. Golf normal bir bagaj yerine dik olarak sonlanan bir arka bölüm ve hem motoru hem de çekişi önde olan etkili bir plana sahip olacaktı ve su soğutmalı motor önde enlemesine yerleştirilecekti. Golf üzerindeki çalışmalar, Aralık 1968’de Kurt Lotz’un Volkswagen’in başına geçmesinden kısa bir süre sonra, 1969’da başlamıştır.

Modelin tarihçesi

İlk Golf (VW Typ 17) 1974’te üretilmeye başlandı. Bununla beraber, ABD ve Kanada’da 1975’ten 1984’e kadar Volkswagen Rabbit ve Meksika’da Volkswagen Caribe isimleriyle satışa sunuldu. Golf, konfordan çok da ödün vermeden canlı bir sürüş ve iyi bir yol tutuş sağlayan, önde kısaltılmış ve esnek, bağımsız Macpherson Strut, arkada ise H şeklinde yarı bağımsız süspansiyonlarıyla öne çıkıyordu. Golf, 1975’te Australian Wheels dergisinin yılın otomobili, 1978’de İrlanda’da yılın otomobili ve 1981’de İngiliz What Car?dergisinin yılın otomobili ödüllerini aldı.
Golf ismi Almanca Golfstrom olarak adlandırılan Kuzey Atlantik’in sıcak su akıntısından türetilmiştir. Sonraki tarihlerde VW araçlarına rüzgar isimleri vermeyi tercih etmiştir. Almanca Passat, rüzgar sistemi ya da alize rüzgarı (İng. Trade wind) anlamında kullanılır. Yine Jetta, Jetsream kelimesinden, Scirocco, Akdeniz rüzgarı anlamındaki, Almancascirocco ya da scirokko kelimesinden( İng. Sirocco) ve Bora da Türkçesi de Bora olan bir rüzgar çeşidinin adından türetilmiştir. Golf aynı zamanda bir spor dalıdır ki Golf, küçük kardeşi Polo ile aynı temayı paylaşmaktadır.
Golf, ItalDesign stüdyosundan, İtalyan otomobil tasarımcısı Giorgetto Giugiaro tarafından tasarlanmıştır. Giugiaro ayrıca Alfa Romeo Alfasud ve Lotus Esprit Mk1’in de tasarımcısıdır.
Golf Mk1, 1984’te yerini Mk2 sürümüne bırakana kadar (sadece Avrupa’da) çok az değişikliğe uğramıştır. 1975 Ağustosunda klima sadece yerel pazarda seçenek olarak sunulmuştur. Daha önce Golf almış olan tüketicilere de tadilat olarak klima taktırma imkânı tanınmıştır.

Volkswagen Golf GTI

1975’te Volkswagen Golf’ün Golf GTI adı verilen spor modeli Mart ayında Frankfurt Motor Show’da tanıtıldı.
Bunun arkasındaki fikir, temel özellikleri olan ekonomi sınıfı bir otomobili, ona yüksek performans paketi ekleyerek, spor ve pratik bir araç ortaya çıkarmaktı. GTI mekanik yakıt akıtma (enjeksiyon) sistemine sahip ilk küçük araçlardan biri olmuştur. Golf Mk1 GTI, 2004 yılında Sports Car International dergisi tarafından 1980’lerin en iyi 3. otomobili seçilmiştir.
Bu özel model, Bosch K-Jetronic yakıt enjeksiyonuyla beslenen 1588CC’lik 4 silindirli motoruyla, 6100 devirde 110HP (80 kW) ve 5000 devirde 140Nm tork üretebiliyordu. GTI 810 kg olan yüksüz ağırlığının da yardımıyla 0–100 km.’ye 9 saniyede ulaşabiliyordu. Maksimum hızı ise saatte 180 km idi.

Model özellikleri

1980 yılında küçük bir makyaj yapılan Golf Mk1, daha büyük arka stop lambalarına, dökme siyah plastik tamponlara, daha modern görünüşlü LED ışıkları olan bir gösterge tablosuna ve Amerika sürümünde dikdörtgen farlara sahip oldu.
VW Golf 1974-1984 yılları arasında Avrupa ve Kuzey Amerika’da, 1974-2009 yılları arasında Güney Afrika’da, 1977-1987 arasında Meksika’da olmak üzere toplam 6,8 milyon adet üretildi. Bu rakama 1980-1993 arasında üretilen üstü açık model de dahildir. Almanya’da WolfsburgAvustralya’da MelbourneABD’de Pennsylvania, New Stanton, Güney Afrika’da Uitenhage, Meksika’da Puebla ve Bosna’da Vogošća’da, 2 kapılı cabriolet(üstü açık), 3 kapılı HB(hatchback), 5 kapılı HB ve 2 kapılı pick-up modelleriyle üretilmiş olan Golf Mk1, bu kadar uzun süre üretilen nadir modellerden biri olmuştur.
4-5 ileri düz vites, 3 ileri otomatik vites seçenekleriyle üretilen Golf Mk1, AmerikaKanada ve Japonya dışında, 1,1lt 50HP, 1,3lt 60HP, 1,5lt 70HP, 1,6lt 75HP ve GTI için 1,6lt 110HP ve 1,8lt 112HP (GTI-GLI) gibi benzinli motor seçenekleri ile üretildi. Dizel motor seçeneklerinde ise, 1,5lt 50HP, 1,6lt 54HP ve 1,6lt 70HP (TD) motorlar kullanıldı. ABD, Kanada ve Japonya için ise 1975-1984 arasında 1,5 litreden 1,8 litreye kadar, 60-90HP lik benzinli motorlar kullanılırken, dizel olarak da, 1,5 ve 1,6 litrelik ve 48-68HP arası motorlar kullanılmıştır.
Tekerlek mesafesi 2,400mm, uzunluğu 3,705mm (sonradan 3,815mm), genişliği 1,610mm (sonradan 1,630mm), yüksekliği ise 1,395mm. (cabrio model 1,412mm.) olarak üretilen Golf Mk1, başlangıçta 790 kg iken sonraları 970 kg ağırlığa kadar yükselmiştir.


Golf II (1983-1991)

Ana madde: Volkswagen Golf II
Volkswagen Golf'ün ikinci nesli olan Golf IIAvrupa'da ilk kez Frankfurt Motor Show'da Eylül 1983 tarihinde tanıtıldı. Birleşik Krallık'ta 1984 yılında tanıtılan Golf II, 1985 model olarak pazara sunuldu. Golf II daha geniş bir gövde ve daha geniş motor özellikleriyle satılmaya başlandı. Örneğin, GTD (Avrupa pazarında, 1.6 "umwelt" dizel motor kullanıyordu).

Volkswagen Golf Mk2

Volkswagen Golf Mk2 1983 yılında başlayıp 1992 yılına kadar (Almanya’da) devam eden üretimiyle Volkswagen için Mk1’in yerini alan lider model olmuştur. Mk1 modeline oranla az da olsa büyüyen Mk2’nin, tekerlek mesafesi 75 mm, uzunluğu 180 mm, genişliği 55 mm ve yüksekliği 5 mm artarken, ağırlığı ise 120 kg kadar daha fazlalaştı. Önceki tasarım, VW tasarım direktörü Schafer tarafından geliştirilmiş olsa da, Giugiaro’nun tasarladığı Mk1’in genel hatları korunmuş ancak Mk2 kesinlikle daha yuvarlak hatlara sahip olmuştur. İkinci nesil Golf yaklaşık 6,3 milyon adet üretilmiştir.

Modelin tarihçesi

İkinci nesil Volkswagen Golf Eylül 1983’te Frankfurt Motor Show’da Avrupa’ya tanıtıldı. İngiltere’de 1984, ABD’de ise 1985 model olarak lanse edildi. Amerika sürümü Golf Mk1 gibi, Avrupa sürümünden daha büyük bir kasaya sahipti. Mk2, Mk1’den daha büyük bir kaporta ve daha geniş motor seçenekleri ile piyasaya çıkarıldı. Avrupa için GTD turbo dizel motor seçeneği ve 1,8 lt DOHC 16 valf GTI olarak da üretilen Golf Mk2’nin, Rallye Golf olarak adlandırılan, 2 ya da 4 tekerlek çekişli, 1,8 lt 8 valfli supercharger “G60” motorlu yarış modeli de üretilmiştir.
1985’te İngiliz “What Car?” dergisi Golf Mk2’yi yılın otomobili seçmiştir. Bununla beraber, Golf 1984 yılında “Avrupa’da Yılın Otomobili” yarışmasında üçüncü olurken, birinci seçilen Fiat Uno ve ikinci olan Peugeot 205’in gölgesinde kalmıştır.
Golf 2 yaşantısı boyunca pek çok kez dış görünüş değişikliğine uğramıştır. En dikkate değer değişiklikler arasında, ön kapılardaki kelebek camlarının iptal edilmesi ve 1987 Ağustos’unda daha geniş aralıklı ön ızgara sayılabilir. Ama en önemli değişiklik ise 1989 yılında tanıtılan “Big Bumpers” büyük tamponlar olmuştur. Wolfsburg Edition paketiyle alınabilen büyük tamponlu Golf, ancak 1990 Ocak ayından itibaren standart pakette büyük tamponlu olarak üretilmeye başlandı.
Volkswagen ayrıca Yugoslavya’daki Saraybosna yakınlarında bulunan Vogošća fabrikasında da araç üretmekteydi. Tvornica Automobila Sarajevo adındaki fabrikada 1985 yılından savaşın başladığı 1990’a kadar yıllık 25,000 adet Mk2 üretildi. Bu model sadece 6 Yugoslav cumhuriyeti için Golf Jx, Golf C ve Golf CL modelleri olarak üretilmekteydi ve ön ızgarasında üretildiği fabrikanın kısa adı olan TAS amblemi bulunuyordu. Motor seçenekleri ise 1,3 lt karbüratörlü, 1,6 lt benzinli ve yine 1,6 lt dizel olarak belirlenmişti.

Modeller

Golf Mk2, 3 ve 5 kapılı hatchback seçenekleriyle üretildi. Kız kardeşi Jetta ise 2 ve 4 kapılı modelleriyle sedan olarak piyasaya çıkarılmıştı. Golf Mk2’nin üstü açık modeli hiç üretilmedi. Onun yerine, küçük değişikliklerle Mk1 cabrio üretilmeye devam etti.
Trim (süsleme) seçenekleri ise, taban (baz) model, C, CL ve GL ile 1986’ya kadar en dolu model olan Carat şeklinde belirlenmişti. Sonraları (1987’de) GT sürümü seçeneklere eklendi. Yeni taban (baz) motor 1,05 litre iken, ayrıca 1,3 lt, 1,6 lt ve 1,8 lt benzinli ve 1,6 lt dizel ya da turbo dizel motorlar da seçenekler arasındaydı.

Golf GTI & GTI 16v

Başarılı olan Golf GTI modeli Mk2 ile 3 ya da 5 kapılı spor hatchback olarak devam etti. Son dönemde üretilen Mk1 GTI gibi, 110HP güç üretebilen, 1,8 lt enjeksiyonlu (akıtmalı) motor kullanılıyordu. 1986 yılında (ABD’de 1987) Golf GTI 16v tanıtıldı. Yine 1,8 litrelik motoruyla, bu kez 137HP olarak (katalizörlü modelde 127HP) ön ve arkasında 16v işaretleriyle üretildi. Daha sonraları Amerikalı ve Kanadalı GTI, 2,0 lt 16v motor seçeneğiyle de satıldı. 1990 yılında, Golf Mk2 için uygulanan “Büyük Tampon Paketi”, GTI modelinde de standart olarak kullanılmaya başlandı.

Golf Syncro 

Şubat 1986’da Volkswagen ilk 4 tekerlekten çekişli (4WD)aracı olan Golf Syncro modelini tanıttı. Sadece 1,8 litre ve 89HP (daha sonra 97HP) motoru olan Syncro, Avusturyalı Steyr-Daimler-Puch firmasının geliştirmiş olduğu 4WD sistemini kullanıyordu. Yüksek fiyatı sebebiyle (normal önden çekişli modelden %30 daha pahalıydı) Syncro, 1986-1989 yılları arasında sadece 26.000 adet üretildi.

Rallye Golf

1989 yılında özel bir model olarak ortaya çıkan Rally Golf, Audi quattro, BMW E30 M3 ve Lancia Delta İntegrale modellerindeki gibi genişletilmiş çamurluklarıyla ve dikdörtgen şeklindeki far yapısıyla hemen fark ediliyordu. Bu modelde Syncro 4 teker çekişli sistem, kablo kontrollü vites kutusu ve 1763cc lik G-supercharger 8v enjeksiyonlu motor kullanıldı. BrükselBelçika’da sadece 5.000 adet üretilen Rallye Golf yaklaşık 50,000 DM (Mark) fiyatıyla, standart GTI modelinden iki kat daha pahalıydı. Rallye Golf 161HP güç üretebiliyordu.

Golf Limited

Rally Golf modeli baz alınarak çok az sayıda üretilen Golf Mk2 modelidir. O tarihte mümkün olan en üst seçenekleri barındıran ve VW Motorsports bölümü tarafından tamamen el yapımı olarak üretilen 71 adet Golf Limited, 16v GTI motorunun G60 supercharger sürümü, spor şanzıman, 4 teker çekiş gibi özellikleri taşıyordu. Tümü metal grisi renginde olan bu 71 otomobilin 2 tanesi hariç tamamı 5 kapılıydı. 6,5Jx15 inch BBS jant, amerikan tampon, mavi çerçeveli tek farlı ve siyah VW logosu olan ön panjur, koyu renkli Hella arka stoplar, motorsport amblemi gibi görsel öğeleriyle özel bir üretim olduğu hemen anlaşılıyordu. 1989 yılında yaklaşık 68,500 DM fiyatla satılan bu model 207HP güç, 252Nm tork ve 7,2 saniyelik 0–100 km hızlanmasıyla, 2003 yılında üretilen 238HP’lik Golf Mk4 R32 modeline kadar VW Golf'lerin en güçlüsü oldu.

Golf Country

3000 adet üretilen ve hafif off-road sınıfında olan Golf Country, 4 tekerlekten çekişli, 114HP, 1,8lt 8v benzinli motoruyla ve ön panjurundaki koruma demiri, arka kaputa asılı yedek lastiğiyle, bej rengi deri döşemeleriyle özellikle Alpler bölgesinde popüler bir model olmayı başarmıştır.

Golf citySTROMer

1984 yılında VW, RWE firmasıyla birlikte, ikinci nesil Golf citySTROMer modeli olan elektrikli Golf Mk2’yi üretti. Bu seri üretimi yapılan ilk VW modeliydi. Elektrikli Golf Mk1 de üretilmiş ancak sadece prototip olarak kalmıştı. Arka koltukların altına yerleştirilen 16 adet jel-elektrolid batarya kullanan elektrikli motorun menzili yaklaşık 50 km. idi. 1985’te üretimi durdurulana kadar sadece 100 adet Mk2 citySTROMer üretildi ve 45,000 DM fiyatla satıldı.

Model özellikleri

1983-1992 yılları arasında, yaklaşık 6,3 milyon adet üretilen Golf Mk2, Wolfsburg Almanya, Brüksel Belçika, TAS Sarajevo Bosna-Hersek, New Stanton Pennsylvania ABD, Puebla Meksika ve Uitenhage Güney Afrika’da yer alan altı fabrikada imal edilmiştir. Volkswagen Grup A2 platformunda üretilen Golf Mk2’nin tekerlek açıklığı 2470 mm, uzunluğu 3985 mm, genişliği 1665mm ve yüksekliği 1415mm idi. Ağırlığı ise 910 kg ile 1245 kg arasında değişkenlik göstermiştir. Golf Mk2, aynı platformda üretilen VW Jetta, VW Corrado ve Seat Toledo Mk1 ile akrabadır.
4 ya da 5 düz vites ve 3 ileri otomatik vites seçenekleri olan Mk2, üretildiği yıllar boyunca oldukça geniş bir motor yelpazesine sahip olmuştur. Avrupa sürümlerinde 9 adet, 1,3lt - 1,8lt arası benzinli motor (54HP’den 210HP’ye kadar) ve 4 adet; dizel, eko dizel, turbo dizel ve turbo intercooler dizel olmak üzere 53HP-79HP arası dizel motor kullanılmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder